Крути - лінійна станція, де не зупиняються швидкісні поїзди, а за крок від вокзалу, за десятком скромних сільських хат, розстелилися поля, покраяні на прямокутники лісосмугами. І лише в пам’яті старожилів зберігся відгомін колишніх днів. Та ще в архівах на сторінках пожовклих від часу газет. Одна із них - «Черниговское слово» у листопаді 1910 року помістила матеріал із промовистою назвою «О пользе железной дороги Чернигов - Круты». У публікації говорилося: «Милостью общества Московско-Киево-Воронежской железной дороги Чернигов наш несколько лет тому назад был, как известно, приобщен к мировой культуре проведением узкоколейной железнодорожной ветви Чернигов - Круты. Правда, слабый писк Чернигов-Пырятынского локомотива едва ли способен спугнуть спящею на дороге курицу, а скорость движения не далеко опередила свой прототип - телегу, запряженную украинскими быками».
Але то вже сива історія. Нині Крути - це головний хід, на якому міжстоличний пасажирський експрес розвиває швидкість 160 кілометрів на годину. Вузькоколійку, яка з’єднувала Крути з Черніговом і Пирятином, давно розібрано, і вже ніхто не покаже, де стояло оборотне локомотивне депо. Щоправда, у війну фашистська авіація Крути бомбардувала не менше Ніжина - на німецьких картах станція ще залишалася вузловою.
Є ще одна сторінка нашої історії, пов’язана із Крутами. Це - бій київського студентського загону в січні 1918 року. На місці нерівного поєдинку студентів із переважаючими більшовицькими силами встановлено пам’ятний хрест і колону-пам’ятник. Сюди вже більше десятиліття з’їжджаються патріоти зі всієї України, аби вклонитися мужності й самопожертві юних героїв - героїв Крут.
Квітень 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
П | В | С | Ч | П | С | Н |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |