Підготовка дітей та учнівської молоді до активної, творчої, соціальне значущої, сповненої особистісного сенсу життєдіяльності, є найважливішою складовою розвитку суспільства та держави. Напрями державної політики в галузі виховання сформульовані у: Законах України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", "Про дошкільну освіту", "Про позашкільну освіту", "Про професійно-технічну освіту", Національній Доктрині розвитку освіти в Україні у XXI столітті. Закладена в них методологія виховання надає пріоритет розвиненій особистості, її життєвому і професійному самовизначенню.
Одним із завдань загальної середньої освіти є виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я учнів (вихованців).
Процес формування ціннісного ставлення до свого здоров'я та здорового способу життя виступає важливою умовою сформованості у дітей та учнівської молоді активної життєвої позиції і вміння цінувати себе як носія фізичних, духовних та соціальних сил.
Програма Міністерства освіти і науки України/АПН України/Програми розвитку Організації Об'єднаних Націй "Сприяння просвітницькій роботі "рівний — рівному" серед молоді України щодо здорового способу життя", яка впроваджується в Україні з 2000 року, спрямована на формування навичок здорового способу життя, попередження вживання наркотичних речовин та проявів небезпечної статевої поведінки у шкільної та студентської молоді.
Досвід впровадження Програми "Рівний - Рівному" підтверджує розуміння того, що процес формування здорового способу життя у молоді потрібно розпочинати вже з молодшого віку. Навчання дітей і підлітків здорового способу життя може започаткувати у ранньому віці моделі поведінки, що сприяють здоров'ю, та запобігають ризику. Це також виховує поінформованих громадян, здатних вимагати послуг і відстоювати політику й довкілля, позитивні для їхнього здоров'я.
Вікові психологічні особливості молодших підлітків дозволяють проводити з ними повноцінні соціально-просвітницькі тренінги, в ході яких використовуються специфічні форми повідомлення інформації, формуються навички і уміння у сфері спілкування, особистісного розвитку. Такі інтерактивні форми роботи цікаві дітям і вже довели свою впливовість на їх середовище, як такі, що максимально орієнтовані на особистість підлітка, його індивідуальні можливості, здібності та інтереси.
Запропоновані навчально-методичні матеріали посібника Я моє здоров'я моє життя" розроблено в рамках проекту МОН/ПРООН "Освітня політика та освіта "рівний - рівному" ' і розраховано на проведення тренінгових занять з підлітками 10-12 років. Посібник складається з п'яти взаємопов'язаних розділів.
"Моя зірка"
"Веселка захоплень"
Березень 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
П | В | С | Ч | П | С | Н |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |